MijnStadstuin


Verbouw je eigen groenten, wij helpen je

Praktische info

Veelgestelde vragen

Gratis proefabonnement en abonnement

V: Is het echt gratis om de Tuin Planner te gebruiken?
A. : Ja, u krijgt de volledige versie van onze Tuin Planner voor 30 dagen. U kunt een plan maken en u heeft toegang tot alle uitgebreide functies zoals plantafstand en planning. U bent niet verplicht zich te abonneren aan het einde van uw gratis proefabonnement en we zullen niet om financiële gegevens vragen tenzij u besluit zich te abonneren.

V: Waarom zou ik me abonneren als ik ook gewoon gebruik kan maken van het 30 dagen proefabonnement?
A. Als u zich abonneert kunt u tot 5 plannen per jaar maken. U blijft toegang houden tot de tuinplannen die u heeft gemaakt nadat het 30 dagen proefabonnement is verlopen en u zult e-mails ontvangen die u helpen herinneren wanneer u kunt zaaien en planten. Als u uw tuin voor het volgende jaar gaat plannen zal de Tuin Planner zich de lay-out van uw tuin herinneren en onthouden waar gewassen in voorgaande jaren hebben gegroeid. Hierdoor kunt u sneller uw planning voor volgend jaar maken zonder dat u de lay-out weer opnieuw moet doen. Bovendien laat de Tuin Planner u zien waar u geen gewassen moet planten in verband met vruchtwisseling, gebaseerd op plannen van vorige jaren.

V: Kan ik mijn account met anderen delen?
A. Da Algemene Voorwaarden staan alleen toe dat personen in hetzelfde huishouden een Tuin Planner account delen. We verzoeken u daarom vriendelijk uw account informatie niet met anderen te delen. Speciale accounts zijn beschikbaar voor onderwijsorganisaties die toegang nodig hebben voor meerdere gebruikers of meer plannen per jaar. Neem contact met ons op voor meer details.

E-mails en Privacy

V: Ontvang ik junk e-mail als ik een abonnement aanmaak?
A. U zult alleen e-mails ontvangen waar u zich voor hebt aangemeld, zoals onze nieuwsbrief waarin gepersonaliseerde herinneringen u laten weten wanneer u groenten in uw tuin kunt zaaien en planten. We sturen tevens twee inleidende e-mails die u ondersteunen in het gebruik van onze website en u helpen herinneren wanneer uw abonnement verloopt. GrowVeg.com ## stuurt nooit spam en zal nooit uw persoonlijke informatie aan derden doorgeven, tenzij we hiertoe verplicht zijn op grond van de wet of rechtspraak of voor een normale bedrijfsvoering. Alle details hierover zijn te vinden in ons Privacy Beleid.

Abonneren en betaling

V: Hoe kan ik me abonneren?
A. Begin simpelweg met de Tuin Planner, log in en klik op ‘Abonneer of Bekijk Account Status’.

V: Wat kost een abonnement op de Tuin Planner?
A. De eerste 30 dagen zijn gratis en op dat moment start het abonnement niet automatisch. Daarna zijn de kosten €18,- voor een eenjarig abonnement op de Tuin Planner of €30,- voor 2 jaar. Accounts voor scholen zijn beschikbaar voor leerkrachten die de Tuin Planner samen met hun studenten willen gebruiken, de kosten hiervoor zijn €30,- waarvan tot 5 klassen per jaar gebruik kunnen maken. Gebruik ons Contact Formulier voor verdere details over abonnementen voor scholen.

V: Verlies ik mijn overige ‘gratis’ dagen als ik me abonneer voordat mijn 30 dagen proefabonnement eindigt?
A. Nee, we zullen een een- of tweejarig abonnement toevoegen aan de overige dagen van uw gratis proefabonnement.

V: Hoe weet ik zeker of het veilig is om mijn creditcard te gebruiken op de Tuin Planner?
A. : We gebruiken PayPal, de leidende dienstverlener in veilige creditcard transacties op het Internet, voor het verwerken van alle creditcard betalingen. Onze website is beveiligd door industrie-standaard technologie (zie het hangslot symbool als je naar onze Aanmelding pagina’s gaat). We slaan nooit creditcardgegevens op op onze servers. Mocht u nog twijfels over de veiligheid hebben dan heeft u ook de keuze om een PayPal account te gebruiken, waarbij uw creditcardgegevens op hun site blijven of u kunt ons een cheque sturen.

V: Blijven jullie jaarlijks abonnementsgeld van mijn bankrekening afschrijven?
A. Nee, we sturen u alleen een herinnering dat u zich opnieuw moet inschrijven via onze website.

Tuin Planner

V: Moet ik specifieke software installeren?
A. Nee, Tuin Planner gebruikt Adobe Flash player versie 9 of hoger, dat geïnstalleerd is op 98% van alle computers met een internetverbinding. Adobe Flash player werkt met Windows Pc’s, Apple Macs en Linux, in alle bekende browsers. Als u een update nodig hebt voor uw versie van Flash player, zult u, wanneer u de Tuin Planner opstart, een bericht ontvangen met daarin een link naar de pagina voor een gratis download.

V: Als ik de Tuin Planner wil starten werkt het niet.
A. Als u al heeft geprobeerd om te wachten totdat de Tuin Planner geladen is moet u uw computer waarschijnlijk een handje helpen. Onze Technische Ondersteuning pagina bevat alle informatie die u nodig heeft. Zoals praktische stappen en details over hoe u contact met ons kunt opnemen zodat we u kunnen helpen met het oplossen van het probleem.

V: Hebben jullie een losstaande versie van de GrowVeg.com ## Tuin Planner die ik kan installeren?
A. Nee, op het moment kunnen we alleen de online versie beschikbaar stellen, zodat al onze klanten onze meest up-to-date software gebruiken, we back-ups kunnen maken van uw gegevens en het systeem u zaai- en plant herinneringen kan sturen via e-mail.

V. Kan de Tuin Planner de planttijden aanpassen aan het zuidelijk halfrond?
A. A: Ja, als u aangeeft dat u in een land in het zuidelijk halfrond woont worden de plantseizoenen automatisch aangepast.

V: Een groente die ik kweek is niet te vinden in de Tuin Planner
A. A: Om de laadtijd van de Tuin Planner tot het minimum te beperken kunnen we alleen de meest bekende groenten en fruitsoorten in de Tuin Planner opnemen. Als een specifieke plant er niet in staat kunt u het volgende doen:

  • Kies het meest vergelijkbare gewas en gebruik dat icoontje. Dubbelklik het icoontje en verander de naam van een ras in de door u gewenste naam. U kunt ook een nieuw ras toevoegen, waar u eventueel alle specifieke eigenschappen ook zelf in kunt bepalen. Gebruik hiervoor het ‘plus-teken’ om een ras toe te voegen, vervolgen ‘nieuw ras’. Wanneer u klaar bent met het invoeren van de specifieke eigenschappen, klikt u op ‘opslaan’ waarmee uw nieuwe ras permanent in de rassen-lijst van dat gewas is toegevoegd.
  • Gebruik een van de generieke groenten die we beschikbaar hebben gesteld zoals ‘Anders’, ‘Kruid’, ‘Fruitstruik’ of ‘Boom’ en selecteer het ras dat de nieuwe plantnaam krijgt. Ook hier kunt u eventueel zelf een geheel nieuw ras aanmaken en specificeren.

V: Wat is het verschil tussen ‘Plant Afstand’ en ‘Rijafstand’?
A. Dit is iets waar veel mensen in de war over zijn en tuinders verschillen hier vaak van mening over. Een simpele beschrijving volgt hieronder:
Plant Afstand: de afstand tussen de planten wanneer ze los van elkaar, of in groepen, geplant worden.
Rijafstand: (de afstand tussen de planten in de rij) x (de ruimte tussen de rijen).
Als de plantafstand binnen de rijen kleiner is maar groter tussen de rijen, krijgen de planten nog steeds de wortelruimte die ze nodig hebben en door de ruimte tussen de rijen kunt u makkelijker wieden en oogsten.

V: Ik wil graag meer dan één gewas binnen dezelfde ruimte telen. Is dat mogelijk?
A. Ja, kijk naar de Succession Planting video op de startpagina van de Tuin Planner om te zien hoe u dit moet doen. Zo kunt u ook de wintergewassen specificeren.

V: Waarom krijg ik geen zaai/plant/oogst tijden voor een groente die ik aan mijn plan heb toegevoegd?
A. Uitgaande van de vorstperiode die u heeft gekozen, heeft ons systeem berekend dat het groeiseizoen niet lang genoeg is om dit gewas te telen. Door middel van een afdekkap, een kas of een plastic tunnel kunt u het gewas eventueel nog steeds telen.

Problemen

V: Ik kan mijn Tuinplan niet opslaan. Wat moet ik doen?
A. We verwijzen u graag door naar de Technische Ondersteuning pagina voor de stappen die u het beste kunt nemen.

Q. De Tuin Planner is erg langzaam op mijn computer.
A. Probeer uw computer opnieuw te starten en controleer of er geen andere zware programma’s op hetzelfde moment open staan. De Tuin Planner kan langzamer worden door erg grote tuinplannen, maar u kunt de snelheid vergroten door het volgende te doen: klik Instellingen op de werkbalk en selecteer dan ‘Toon alleen laatste planten in rijen’. Een andere optie is om een grote tuin of perceel op te splitsen in verschillende kleinere plannen.

V: Scrollen gaat erg langzaam in mijn tuinplan
A. Probeer nog een keer de hierboven genoemde stappen te doorlopen. U kunt ook proberen om op de scrollbalk zelf te klikken en deze te slepen in plaats van op de pijltjes te klikken.

Technische Ondersteuning

Deze pagina is ontworpen om u te helpen als u problemen heeft in het gebruik van de Tuin Planner op uw computer. Wij verzoeken u vriendelijke de stappen te volgen in de volgorde waarin ze worden voorgesteld. Als u nog steeds problemen heeft, of u heeft graag persoonlijk antwoord, dan kunt u het formulier op de contactpagina invullen.

Problemen met Inloggen

Heeft u gecontroleerd of uw wachtwoord correct is door uw e-mail in te vullen in de Tuin Planner login box en te klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’ zodat een herinnerings-mail verzonden wordt?

Problemen bij het opstarten van de Tuin Planner

Heeft u uw Tijdelijke Internet Bestanden verwijderd?

  • Internet Explorer 9 en hoger: Klik op het Tandwiel icoon rechtsboven, selecteer Internet Opties > klik op Verwijderen (onder Browsegeschiedenis), selecteer ‘Tijdelijke Internet Bestanden’ en klik op Verwijderen. Het is ook de moeite waard om te checken of de Active X filtering uit staat – klik op het Tandwiel icoon rechtsboven, selecteer het Veiligheid menu en controleer of de Active X filtering niet aan staat.
  • Internet Explorer 8: Klik op Extra > Internet Opties > klik op Verwijderen (onder Browsegeschiedenis), controleer vervolgens of de ‘Tijdelijke Internet Bestanden’ zijn geselecteerd en klik Verwijder.
  • Internet Explorer 7: Klik op Extra > Internet Opties> klik op Verwijderen (onder Browsegeschiedenis), klik achtereenvolgens op Bestanden Verwijderen en Ja.
  • Internet Explorer 6: Klik op Extra > Internet Opties> klik op Bestanden Verwijderen, selecteer ‘Alle offline inhoud verwijderen’ en klik OK.
  • Firefox: Selecteer Extra > Recente Geschiedenis Wissen, stel ‘te wissen tijdsperiode’ in op ‘Alles’, controleer vervolgens of ‘Cache’ is geselecteerd in het Details vak en klik Nu Wissen.
  • Safari: Gebruik de toetsencombinatie Alt-Appeltje-E (Mac) of Ctrl-Alt-E (PC), klik vervolgens op Legen.
  • Google Chrome: Klik op het Chrome Menu > Extra > Browsegegevens Wissen, selecteer het vakje ‘Het cachegeheugen leegmaken’ en klik ‘Browsegegevens Wissen’.

•Heeft u alle vensters van uw browser afgesloten en de browser opnieuw gestart? Voor de zekerheid kunt u uw computer ook opnieuw starten.
•Heeft u geprobeerd om de Tuin Planner in hetzelfde browser venster te openen? Klik hier om de Tuinplanner in dit browser venster te openen.
•Heeft u geprobeerd om een andere Internet browser te gebruiken? U kunt bijvoorbeeld de gratis Firefox browser installeren van www.mozilla.com, probeer vervolgens om mijnstadstuin.nl hierin te openen.

 

Verbouw je eigen groenten, wij helpen je